20160124_124404El passat cap de setmana del 21 al 24 de gener, es va celebrar a Barcelona, a l’Espai de Fabra i Coats, Can Fabra de Sant Andreu el Som Cultura Popular: Mostra del Patrimoni Immaterial a Barcelona, amb l’objectiu d’articular un punt de trobada i generar un autèntic trànsit d’idees i informació entre tots aquests col·lectius. Iniciativa de l’Ens de l’Associacionisme Cultural Català, amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i de l’Ajuntament de Barcelona, entre d’altres.

Essent un esdeveniment d’aquesta rellevància la Federació de Colles de Falcons de Catalunya, no podia no ser-hi
present, com a entitat que representa als Falcons, una disciplina emmarcada dins de la cultura popular i tradicional catalana. Per això durant tots els dies de la Fira s’hi va poder veure un estand informatiu de la Federació, en el que es va donar a conèixer el mon dels Falcons.20160124_125955

Però, com que la pròpia disciplina és més visual que una altra cosa, també varem poder oferir una mostra del que son els Falcons, que va ser el diumenge dia 24 de gener a les 11:45h a l’escenari de l’esplanada de Fabra i Coats, i en la que van participar en representació quatre de les colles que existeixen actualment, les colles de Barcelona, Piera, Capellades i Vallbona d’Anoia. Oferint una gran diversitat de figures de les que conformen la disciplina dels Falcons, amb la originalitat i agilitat que els caracteritza.

La mostra es va organitzar per torns, amb una execució de 15 minuts per colla, i unes figures simultànies just abans d’acabar.

Els Falcons de Capellades (faixa color lila) van obrir l’actuació oferint al públic la primera Pira 5X5, o d’11, descarregada de la seva història, un Molinet amb 3 pilars de 3 central, figura nova i estrenada en aquesta ocasió i un conjunt de Vols, Vol de 4 acompanyat d’1 vol de 3 coronat i un vol de 3. És important destacar que tot i essent una de les colles més joves, en poc temps ha assolit un nivell molt alt en les seves construccions.

20160124_124849Seguidament, va ser el torn dels Falcons de Barcelona (faixa color vermell) que van entrar amb dues Quadrigues, dos Pilars de 3 i dos Pilars de 2, caminats i van continuar la seva exhibició oferint Tres Planxes i un Ventilador, dues Pires 4X4 simultànies i cinc Piràmides de 3.

Van continuar els Falcons de Piera (faixa color vermell) que van oferir una mostra de les seves construccions més característiques, la Flor, el Panxa Enlaire, el con amb pilar, i la Roda i els Tancs.

I per finalitzar la part d’exhibició individual, van actuar els Falcons de Vallbona d’Anoia (faixa color blau cel) entrant amb una Escala Caminada, i oferint una Serra de 4 puntes, un Avió de 4 i Avió de 3 simultanis, i la Masia

Però per acabar varen voler oferir una exhibició simultània, on es va poder veure,  una Escala de 7 i una Serra de 5 puntes amb 2 pilars de 3 simultanis centrals (carregat) per part dels Falcons de Capellades;  una Serra de 9 puntes, dos Avets de 6 simultanis, cinc Vols de 3 i una Escala de 7 amb dues puntes dels Falcons de Barcelona; la figuereta, un Vano d’Avions, la Sardana i la Doble A dels Falcons de Piera; un Avet, dos Ventalls amb dos ventiladors i una Serra de 4 puntes dels Falcons de Vallbona d’Anoia.