1ª actuación de Dones Falconeres

Aquest diumenge, dia 11 de març, podrem veure a Vilanova i la Geltrú la primera actuació de Dones Falconeres que es celebra amb motiu del 8 de març, dia internacional de la dona.

La jornada s’iniciarà a les 10:30 a la plaça de les Neus amb un vermut feminista organitzat per Bullanga Feminista que durarà fins la 13:30.

L’actuació tindrà lloc a les 11 a la mateix plaça. La intenció és que les protagonistes de l’exhibició siguin les dones de les diferents colles falconeres de Catalunya tot i que tot el món falconer està convidat a col·laborar-hi.

No hi falteu.

FALCONS DE BARCELONA. Som Cultura Popular

Els Falcons de Barcelona hem participat aquest diumenge 28 de Gener a la segona edició del Fòrum Som Cultura.

Ha estat la primera actuació de la temporada, que ens ha servit per començar a escalfar motors de cara a Santa Eulàlia.

L’esdeveniment se celebra bianualment i ha tingut lloc entre el 25 i el 28 de gener a l’antiga fàbrica Fabra i Coats i a l’espai de Can Fabra. En aquesta edició hi han participat 16.000 persones i un centenar d’entitats. Cal recordar que la nostra colla ja va participar també en la primera edició d’aquest Fòrum i estem encantats de veure com aquest tipus d’iniciatives, per fomentar la cultura popular a la ciutat, creixen i es consoliden. Aquest cap de setmana hem tingut el plaer de participar-hi juntament amb Falcons de Capellades, Falcons de Piera i la Colla Castellera Jove de Barcelona. A les 11:00 s’ha iniciat un taller que hem realitzat les 4 entitats de forma simultània. Les persones assistents a la fira han pogut provar algunes figures i estructures amb les colles de falcons i la colla castellera. També hi ha hagut ocasió perquè membres de diferents colles fessin proves amb altres colles. A les 12:00 ha començat l’actuació de les 4 entitats amb un sistema de tres rondes, on les colles de falcons han realitzat dues figures a cada ronda i la colla castellera ha realitzat un castell a cada ronda.
A nivell de figures cal destacar que les faixes vermelles barcelonines eren nombroses i això ens ha permès encarar 2 Avets de 7 ja a primera ronda, dues pires 4-4 simultànies a segona ronda i l’escala de 8 a tercera, tot això acompanyat de serra de 8 puntes, 6 vols de 4 i 3 planxes.

ELS FALCONS A LA 2ª EDICIÓ DEL SOM CULURA POPULAR

Novament la Federació de Colles de Falcons de Catalunya (FCFC), ha apostat per ser present al Som Cultura Popular, en la seva 2ª edició, que es va celebrar del 25 al 28 de gener a l’espai Fabra i Coats de Sant Andreu (Barcelona), per una banda amb la col·locació d’un estand informatiu  de la Federació i de les entitats que la conformen, però alhora amb una exhibició pròpia de la disciplina, donat que no hi ha millor manera de veure i entendre que son els Falcons.

La part més pràctica de la participació va ser el diumenge dia 28 on al punt de les 11h es donà inici, a la plaça Can Fabra, a un taller de construccions humanes, conjuntament amb la Colla Castellera Jove de Barcelona, i en representació dels Falcons les colles de Barcelona, Capellades i Piera.

Tot seguit al punt de les 12h va començar l’actuació de demostració, amb les mateixes colles, la qual es va desenvolupar en un format clàssicament de plaça, de rondes, en el qual es va poder gaudir de 3 rondes seguides, en les que realitzaven 2 construccions de cada colla falconera i 1 construcció la colla castellera. El motiu és que les construccions falconeres son molt més àgils d’executar.

El nombrés públic assistent, va poder gaudir de les diferents construccions que son mirall de la gran diversitat existent en l’àmbit dels Falcons. En el seguit de rondes les colles van executar les següents figures o construccions:

1ª Ronda:

Falcons Capellades: Presentació i Pira 4×3

Falcons de Barcelona: Serra de 8 puntes i dues Pires 4X4

Falcons de PieraEl Vànol d’Avions i la Sardana

2ª Ronda:

Falcons Capellades: Dos Vols coronats de 3 i Vol de 3, simultanis  i Tripira

Falcons de Barcelona: Sis Vols de 3 i dos Avets de 7

Falcons de Piera: “El Mercadillo” i la Roda amb Tancs de sortida

3ª Ronda:

Falcons Capellades: Una Planxa i l’Escala de 6

Falcons de Barcelona: Tres Planxes i l’Escala de 8

Falcons de Piera: el Ventall i la Flor

Amb aquesta actuació conjunta, es dona el tret de sortida a la temporada falconera 2018.

PARTICIPACIÓ A LA 2ª EDICIÓ DEL SOM CULTURA POPULAR.

Del proper 25 al 28 de gener, es celebra a Barcelona, concretament a Sant Andreu, a l’Espai de Fabra i Coats, Can Fabra i els seus voltants la 2ª Edició del Som Cultura Popular: Mostra del Patrimoni Immaterial a Barcelona. Organitzat per de l’Ens de l’Associacionisme Cultural Català, amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i de l’Ajuntament de Barcelona.

I com no por ser d’una altra manera els Falcons hi tornarem a ser presents,  representats per la Federació de Colles de Falcons de Catalunya, amb un estand informatiu, en el  que oferirem informació i tríptics de la Federació i què són els Falcons, així com de les colles federades.

Així mateix, organitzem un taller obert de Falcons el diumenge 28 de gener de 11h a 12h a la Plaça Can Fabra, i seguidament i al mateix lloc a partir de les 12h una mostra de Falcons, amb la participació de les colles de Barcelona, Piera i Capellades, poden gaudir així de la diversitat de figures que conformen la disciplina dels Falcons, la seva originalitat i la seva execució.

Us convidem a que vingueu a gaudir de l’espectacle.

Podeu consultar el programa en el en aquest enllaç: Programa Som Cultura Popular

FALCONS DE BARCELONA. Assemblea General.

El passat divendres 15 de desembre al Casa de joves Girapells va tenir lloc l l’assemblea anual dels Falcons de Barcelona.
Durant unes tres hores la colla va estar reunida debatent diferents aspectes: altes i baixes, pressupostos, avaluació de l’any 2017 i preparació del 2018 i l’aprovació dels nous estatuts.
Entre les votacions hi havia l’elecció dels càrrecs de la Junta de l’entitat falconera.

En Samuel Sotil va ser escollit com a president, L’Imma Guzmán com a vicepresidenta, la Marta Vall-llovera com a secretaria, l’Ivan Monell com a vicepresident 2n (cap de colla), en Carlos Ramos com a tresorer, l’Iván Sancho com a Relacions Públiques, en Pere Rovira com a cap de Niku i com a novetat,aquest any estrenem vocalia amb motiu del 15è aniversari encapçalada per en Jordi Cercós.

Enguany la tècnica escollida és molt jove i amb moltes ganes d’iniciar aquest nou repte que representa els quinze anys de la formació vermella.

XVI TROBADA NACIONAL DE FALCONS A PIERA

Dissabte dia 22 d’abril a la tarda es celebrava la XVI Trobada Nacional de Falcons, la trobada de colles falconeres, una de les cites importants de la temporada i que aquest any arribava més aviat que mai ja que la colla organitzadora, la de Piera, la va voler fer coincidir amb la XVIII edició de la Fira del Sant Crist de Piera.

Al punt de les 17h, uns 650 falconers i falconeres de les 11 colles existents es van donar cita reunir al parc del Gall Mullat.

Tot seguit a les 18h van arrencar dues cercaviles simultànies, una que s’iniciava al C/ La Plaça i composta per les colles de Vilafranca del Penedès, Vilanova i la Geltrú, Castellcir, Riberal i Capellades, i l’altre que s’iniciava al C/ Piereta composta per les colles de Llorenç del Penedès, Barcelona, Malla, Vallbona d’Anoia, Vilanova d’Espoia i Piera.

Totes les colles van realitzar tres aturades estipulades per realitzar figures, fins a arribar al Parc del Gall Mullat, on per torns van anar pujant a l’escenari fent dues figures per colla:

• Llorenç del Penedès: Conjunts de 2 caminant, 3 de 3-2-1, 3 Piràmides, Escala de 7, Tripou, Conjunts de 3, Pou Escapçat, Conjunts de 2 i Pilars de 3.
  • Vilafranca del Penedès3 de 6 (Castell), Pilars de 3, Torreta, Ventall, Pilar de 5 aixecat per sota, Pira 6X5 i Escala de 9.
  • PieraDoble A, la Xica, Tancs més Roda, Presentació de la canalla amb dos Pilars de 3, Panxa en l’Aire, Planxes Altes i a la conjunta, Escala de 7 amb pilar de 3.
  • Vilanova i la GeltrúPira de 10, dues Tripires, dos Vols de 4, dos Vols de 3, cinc Pilars de 3 i Agulles, tres Ventalls girats, Fòcking amb Triangle, dos Pilars i vuit Puntes més.
  • Barcelonadies Piràmides Drets de 4 i dues de 3 simultànies, dos Avets de 7 simultanis, Serra de 6 puntes amb dos pilars de 3, Escala caminada amb dos Pilars de 3, Vols de 5 i quatre Vols de 3, Pira 5X5 i dues Pires de 3X2 simultànies.
  • CastellcirVol de 4 i dos de 3, dos Pous Escapçats amb dues Baldufes, Quadricules i Pilars de 2.
  • Malla: Vol de 4 i de 2, Pira 3 Quarts de 8 amb Pilar, Pira de 9, Pilars de 3 i de 2, Font Quíntuple de Malla, Rellotge amb Pilar de 4.
  • Riberal: Catedral amb dos pilars de 3 nets, Pilar de 4 per sota deixat net, 7/5 net amb dos agulles, Pilars caminats, més la conjunta.
  • Vallbona d’AnoiaSerra de 4 puntes, Escala caminada coronada, Tripira, Avet.
  • Capellades: Vol de 4 y dos de 3, Pira de 10, Escala de 7.
  • Vilanova d’EspoiaAvions de 3 amb àngels, Pira de 8, Avet, Espoienca, Meritxell.

Un cop finalitzada l’actuació de lluïment, totes les colles es van col·locar al voltant de la pista per realitzar una construcció simultània “El Món dels Falcons”, Escales / Piràmides i Pilars.

I com ja estem acostumats la diada va finalitzar amb un sopar de germanor per a tots els participants i un ball amb el grup La Cultural de Granollers.

ELS FALCONS AL SOM CULTURA POPULAR, MOSTRA DE PATRIMONI IMMATERIAL A BARCELONA.

20160124_124404El passat cap de setmana del 21 al 24 de gener, es va celebrar a Barcelona, a l’Espai de Fabra i Coats, Can Fabra de Sant Andreu el Som Cultura Popular: Mostra del Patrimoni Immaterial a Barcelona, amb l’objectiu d’articular un punt de trobada i generar un autèntic trànsit d’idees i informació entre tots aquests col·lectius. Iniciativa de l’Ens de l’Associacionisme Cultural Català, amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i de l’Ajuntament de Barcelona, entre d’altres.

Essent un esdeveniment d’aquesta rellevància la Federació de Colles de Falcons de Catalunya, no podia no ser-hi
present, com a entitat que representa als Falcons, una disciplina emmarcada dins de la cultura popular i tradicional catalana. Per això durant tots els dies de la Fira s’hi va poder veure un estand informatiu de la Federació, en el que es va donar a conèixer el mon dels Falcons.20160124_125955

Però, com que la pròpia disciplina és més visual que una altra cosa, també varem poder oferir una mostra del que son els Falcons, que va ser el diumenge dia 24 de gener a les 11:45h a l’escenari de l’esplanada de Fabra i Coats, i en la que van participar en representació quatre de les colles que existeixen actualment, les colles de Barcelona, Piera, Capellades i Vallbona d’Anoia. Oferint una gran diversitat de figures de les que conformen la disciplina dels Falcons, amb la originalitat i agilitat que els caracteritza.

La mostra es va organitzar per torns, amb una execució de 15 minuts per colla, i unes figures simultànies just abans d’acabar.

Els Falcons de Capellades (faixa color lila) van obrir l’actuació oferint al públic la primera Pira 5X5, o d’11, descarregada de la seva història, un Molinet amb 3 pilars de 3 central, figura nova i estrenada en aquesta ocasió i un conjunt de Vols, Vol de 4 acompanyat d’1 vol de 3 coronat i un vol de 3. És important destacar que tot i essent una de les colles més joves, en poc temps ha assolit un nivell molt alt en les seves construccions.

20160124_124849Seguidament, va ser el torn dels Falcons de Barcelona (faixa color vermell) que van entrar amb dues Quadrigues, dos Pilars de 3 i dos Pilars de 2, caminats i van continuar la seva exhibició oferint Tres Planxes i un Ventilador, dues Pires 4X4 simultànies i cinc Piràmides de 3.

Van continuar els Falcons de Piera (faixa color vermell) que van oferir una mostra de les seves construccions més característiques, la Flor, el Panxa Enlaire, el con amb pilar, i la Roda i els Tancs.

I per finalitzar la part d’exhibició individual, van actuar els Falcons de Vallbona d’Anoia (faixa color blau cel) entrant amb una Escala Caminada, i oferint una Serra de 4 puntes, un Avió de 4 i Avió de 3 simultanis, i la Masia

Però per acabar varen voler oferir una exhibició simultània, on es va poder veure,  una Escala de 7 i una Serra de 5 puntes amb 2 pilars de 3 simultanis centrals (carregat) per part dels Falcons de Capellades;  una Serra de 9 puntes, dos Avets de 6 simultanis, cinc Vols de 3 i una Escala de 7 amb dues puntes dels Falcons de Barcelona; la figuereta, un Vano d’Avions, la Sardana i la Doble A dels Falcons de Piera; un Avet, dos Ventalls amb dos ventiladors i una Serra de 4 puntes dels Falcons de Vallbona d’Anoia.

PARTICIPACIÓ AL SOM CULTURA POPULAR, MOSTRA DE PATRIMONI IMMATERIAL A BARCELONA.

CapturaEl proper 21 de gener fins al 24, neix a Barcelona, concretament a Sant Andreu, a l’Espai de Fabra i Coats, Can Fabra i els seus voltants el Som Cultura Popular: Mostra del Patrimoni Immaterial a Barcelona, amb l’objectiu d’articular un punt de trobada i generar un autèntic trànsit d’idees i informació entre tots aquests col·lectius. Iniciativa de l’Ens de l’Associacionisme Cultural Català, amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i de l’Ajuntament de Barcelona.

La Federació de Colles de Falcons de Catalunya, en representació dels Falcons, una disciplina emmarcada dins de la cultura popular i tradicional catalana, hi serà present, amb un estand informatiu, en el  que oferirem informació i tríptics de la Federació i què són els Falcons, així com de les colles federades.

Així mateix, organitzem una mostra de Falcons el proper diumenge dia 24 de gener a les 11:45h a l’escenari de l’esplanada de Fabra i Coats, en el que actuaran les colles de Barcelona, Piera, Capellades i Vallbona d’Anoia. Espai en el que podreu gaudir la diversitat de figures que conformen la disciplina dels Falcons, la seva originalitat i la seva execució.

Us convidem a que vingueu a gaudir de l’espectacle.

Podeu consultar el programa en el en aquest enllaç: Som Cultura Popular – Programa A3