Els Falcons de Barcelona hem participat aquest diumenge 28 de Gener a la segona edició del Fòrum Som Cultura.

Ha estat la primera actuació de la temporada, que ens ha servit per començar a escalfar motors de cara a Santa Eulàlia.

L’esdeveniment se celebra bianualment i ha tingut lloc entre el 25 i el 28 de gener a l’antiga fàbrica Fabra i Coats i a l’espai de Can Fabra. En aquesta edició hi han participat 16.000 persones i un centenar d’entitats. Cal recordar que la nostra colla ja va participar també en la primera edició d’aquest Fòrum i estem encantats de veure com aquest tipus d’iniciatives, per fomentar la cultura popular a la ciutat, creixen i es consoliden. Aquest cap de setmana hem tingut el plaer de participar-hi juntament amb Falcons de Capellades, Falcons de Piera i la Colla Castellera Jove de Barcelona. A les 11:00 s’ha iniciat un taller que hem realitzat les 4 entitats de forma simultània. Les persones assistents a la fira han pogut provar algunes figures i estructures amb les colles de falcons i la colla castellera. També hi ha hagut ocasió perquè membres de diferents colles fessin proves amb altres colles. A les 12:00 ha començat l’actuació de les 4 entitats amb un sistema de tres rondes, on les colles de falcons han realitzat dues figures a cada ronda i la colla castellera ha realitzat un castell a cada ronda.
A nivell de figures cal destacar que les faixes vermelles barcelonines eren nombroses i això ens ha permès encarar 2 Avets de 7 ja a primera ronda, dues pires 4-4 simultànies a segona ronda i l’escala de 8 a tercera, tot això acompanyat de serra de 8 puntes, 6 vols de 4 i 3 planxes.