Novament la Federació de Colles de Falcons de Catalunya (FCFC), ha apostat per ser present al Som Cultura Popular, en la seva 2ª edició, que es va celebrar del 25 al 28 de gener a l’espai Fabra i Coats de Sant Andreu (Barcelona), per una banda amb la col·locació d’un estand informatiu  de la Federació i de les entitats que la conformen, però alhora amb una exhibició pròpia de la disciplina, donat que no hi ha millor manera de veure i entendre que son els Falcons.

La part més pràctica de la participació va ser el diumenge dia 28 on al punt de les 11h es donà inici, a la plaça Can Fabra, a un taller de construccions humanes, conjuntament amb la Colla Castellera Jove de Barcelona, i en representació dels Falcons les colles de Barcelona, Capellades i Piera.

Tot seguit al punt de les 12h va començar l’actuació de demostració, amb les mateixes colles, la qual es va desenvolupar en un format clàssicament de plaça, de rondes, en el qual es va poder gaudir de 3 rondes seguides, en les que realitzaven 2 construccions de cada colla falconera i 1 construcció la colla castellera. El motiu és que les construccions falconeres son molt més àgils d’executar.

El nombrés públic assistent, va poder gaudir de les diferents construccions que son mirall de la gran diversitat existent en l’àmbit dels Falcons. En el seguit de rondes les colles van executar les següents figures o construccions:

1ª Ronda:

Falcons Capellades: Presentació i Pira 4×3

Falcons de Barcelona: Serra de 8 puntes i dues Pires 4X4

Falcons de PieraEl Vànol d’Avions i la Sardana

2ª Ronda:

Falcons Capellades: Dos Vols coronats de 3 i Vol de 3, simultanis  i Tripira

Falcons de Barcelona: Sis Vols de 3 i dos Avets de 7

Falcons de Piera: “El Mercadillo” i la Roda amb Tancs de sortida

3ª Ronda:

Falcons Capellades: Una Planxa i l’Escala de 6

Falcons de Barcelona: Tres Planxes i l’Escala de 8

Falcons de Piera: el Ventall i la Flor

Amb aquesta actuació conjunta, es dona el tret de sortida a la temporada falconera 2018.